Microsoft Outlook är en populär e-postklient som används av miljontals människor över hela världen. Det erbjuder en bekväm och effektiv plattform för att hantera e-postmeddelanden, kalendrar och kontakter. Men ibland kan användare stöta på problem när de försöker använda Microsoft Outlook på sin iPhone. Dessa problem kan vara frustrerande och hindra användarna från att få tillgång till sina viktiga e-postmeddelanden och information. I denna artikel kommer vi att utforska några vanliga orsaker till varför Microsoft Outlook inte fungerar korrekt på iPhone samt ge några lösningar för att åtgärda dessa problem så att användarna kan njuta av en smidig upplevelse med sin e-posthantering igen.
Contents
- 1 Del 1: Vad orsakar problem med Microsoft Outlook som inte fungerar på iPhone?
- 2 Del 2: 7 sätt att lösa problemet med Outlook som inte fungerar på iPhone
- 2.1 Uppdatera iOS för att lösa problemet med Microsoft Outlook på iPhone
- 2.2 Method 2: Change “Mail Days to Sync” Settings
- 2.3 Metod 3: Kontrollera åtgärden som krävs för att synkronisera e-posten
- 2.4 Lösning 4: Inaktivera Tyst läge i Microsoft Outlook på iPhone
- 2.5 Lösning 5: Aktivera automatisk synkronisering av e-post
- 2.6 Lösning 6: Omregistrera Outlook-e-postkonto
- 2.7 Metod 7: Installera om Outlook – Microsoft Outlook fungerar inte på iPhone
- 3 Varför visas inte mina nya e-postmeddelanden i Outlook på iPhone?
- 4 Jämförelse av metoder: Microsoft Outlook fungerar inte på iPhone
- 5 Återställa Outlook på min iPhone
- 6 Lösning för skrivbordet för att fixa korrupta Outlook-e-postmeddelanden på några minuter
- 7 Så får jag min arbets-Outlook-e-post på min iPhone
- 8 Problem med Microsoft Outlook på iPhone: Fungerar inte som det ska
- 9 Outlook not working on my mobile
- 10 Min iPhone laddar inte nya mejl
- 11 Min Outlook-e-post fungerar inte
- 12 Reset Outlook app on phone
Del 1: Vad orsakar problem med Microsoft Outlook som inte fungerar på iPhone?
På grund av ökande klagomål samarbetade Microsoft och Apple för att ta reda på vad som var fel och hur man skulle lösa problemet. De upptäckte att det fanns ett problem mellan Microsofts e-postservrar och Apples Mail-app i den senaste iOS-uppdateringen. Detta resulterade i att e-postkonton som hostades av Microsoft slutade fungera med den inbyggda Mail-appen i nyare versioner av iOS, som t.ex. iOS 16.
Orsaken till problemet kan vara med iPhone, inställningarna för Mail-appen eller hur e-postkontot är konfigurerat.
Del 2: 7 sätt att lösa problemet med Outlook som inte fungerar på iPhone
Som nämnts tidigare kan problemet med att Outlook-e-post inte fungerar på iPhone vara relaterat till programvarubuggar, nätverksproblem och andra svårigheter. Följ nedanstående metoder för att ta reda på hur du kan lösa detta problem.
Uppdatera iOS för att lösa problemet med Microsoft Outlook på iPhone
När du har problem med Outlook på din iPhone bör du först se till att ditt iOS är uppdaterat. Den senaste versionen av iOS kommer alltid med fixar för programvarubuggar. Det är anledningen till att du behöver uppdatera till den senaste versionen av iOS på din iPhone för att lösa problemet.
Below are the steps to update your iPhone’s software.
Steg 1: Anslut din iPhone till en strömkälla och koppla den till internet via Wi-Fi för att få den senaste versionen av iOS.
Steg 2: Öppna appen ‘Inställningar’ på din iPhone och gå till ‘Allmänt’ > ‘Programuppdatering’.
Steg 3: Om det finns en uppdaterad version av iOS, tryck på ‘Ladda ner och installera’ och följ sedan instruktionerna på skärmen för att uppdatera iOS.
För att lösa problemet med Microsoft Outlook som inte fungerar på iPhone, se till att din iPhone har en stabil internetanslutning och tillräckligt med batterikapacitet för att slutföra uppdateringsprocessen. Om problemen kvarstår efter att du har uppdaterat till den senaste versionen av iOS, prova nästa lösning.
Method 2: Change “Mail Days to Sync” Settings
Om du har svårt att ta emot nya e-postmeddelanden i Outlook kan det vara nödvändigt att justera inställningarna för ‘Dagar för synkronisering av e-post’. Här är hur du kan göra det:
Steg 2: Klicka på Lösenord och konton om du använder iOS 11.
För användare av iOS 10, tryck på Mail, Kontakter och Kalendrar.
(You can also choose other options shown in the images.)
Steg 6: Alla dina e-postmeddelanden kommer att synkroniseras inom kort efter att du har valt ett alternativ.
Metod 3: Kontrollera åtgärden som krävs för att synkronisera e-posten
Om du saknar e-postmeddelanden på din iPhone behöver du koppla ditt Outlook-konto till Mail-appen. Här är hur du kan göra detta:
Step2 Tap on the account you’re having trouble with
För det första, öppna e-postmeddelandet du fick från Microsoft-appen.
Steg 4: Tryck på ‘Fortsätt använda denna e-postapp’. Detta kommer att synkronisera kontot med Mail-appen.
Kontrollera nu om din Outlook-app fungerar. Annars kan du gå vidare till nästa metod för att fixa det.
Lösning 4: Inaktivera Tyst läge i Microsoft Outlook på iPhone
Det är känt att funktionen ‘Stör ej’ stoppar alla e-postmeddelanden från att komma in. När du använder ‘Stör ej’-läget under körning eller i en privat möte fastnar vanligtvis dina e-postmeddelanden och kan inte fortsätta.
Stäng av denna funktion för att se om din Outlook-app fungerar, eller mer specifikt, dina Outlook-e-postmeddelanden.
Du kan också göra detta från meddelandefältet. Här är hur du gör det:
Steg 1 Dra ned från det övre högra hörnet på din iPhone för att komma åt Kontrollcenter.
Step2 Tap the crescent moon icon to turn off the Do Not Disturb mode.
Lösning 5: Aktivera automatisk synkronisering av e-post
Om du har problem med att ta emot nya e-postmeddelanden i Outlook kan det vara nödvändigt att aktivera funktionen för hämtning av nya data. Här är hur du gör det:
Step4 Make sure the switch next to “Push” is turned on.
Steg 5: Välj hur ofta du vill att data ska hämtas, till exempel ‘Var 15:e minut.’.
Detta kommer att skicka nya e-postmeddelanden från servern till din iPhone. Vissa e-postkonton är de enda som kan använda push-tekniken.
Lösning 6: Omregistrera Outlook-e-postkonto
Om du har uppdaterat ditt Outlook-konto måste du också återställa det på din iPhone. Annars kommer inte Outlook-mail att fungera på din iPhone. Följ instruktionerna nedan för att återställa ditt Outlook-konto på din iPhone:
Steg 1: Gå till ‘Inställningar’, sedan ‘Konton och lösenord’, välj ditt e-postkonto och tryck på ‘Ta bort konto’.
Vänta en stund och ange sedan dina uppgifter genom att lägga till Outlook-e-posten igen. Gör så här:
Steg 3: Tryck på ‘Lägg till konto’ > ‘Outlook’ och ange din e-postadress och lösenord för att logga in igen.
Metod 7: Installera om Outlook – Microsoft Outlook fungerar inte på iPhone
Om Outlook-appen på din iPhone fortfarande inte fungerar kan du försöka att ominstallera den. Först måste du ta bort den befintliga Outlook-appen från din iPhone. För att göra detta, följ instruktionerna nedan:
Steg 1: Tryck på Outlook-appen på din startsida tills den börjar skaka.
Steg 2: Tryck på ‘Ta bort appen’ i listan och bekräfta raderingen.
Steg 3 Efter det, gå till App Store, sök efter Outlook och ladda ner det igen.
Försök att konfigurera ditt Outlook-konto igen och se om e-postmeddelanden fungerar nu.
Varför visas inte mina nya e-postmeddelanden i Outlook på iPhone?
För att se till att nya data automatiskt skickas till din enhet, kan du följa dessa steg. I iOS 14 eller senare, gå till Inställningar > Mail > Konton > Hämta ny data och aktivera Push. I iOS 13 eller tidigare, gå till Inställningar > Lösenord & konton > Hämta ny data och aktivera Push.
Här är några praktiska tips för att göra detta:
1. Öppna inställningarna på din iPhone eller iPad.
Nu kommer din enhet automatiskt uppdateras med nya e-postmeddelanden så fort de kommer in i inkorgen.
Kom ihåg att dessa instruktioner kan variera något beroende på vilken version av iOS du har installerad på din enhet.
Jämförelse av metoder: Microsoft Outlook fungerar inte på iPhone
Baserat på hur väl de fungerar är metoderna som listas ovan effektiva. Den bästa lösningen beror på vad problemet egentligen handlar om. Men om du har problem med att ‘Outlook-e-post inte fungerar på iPhone’ bör du först prova metod 6 och 7. Dessa kraftfulla metoder kan lösa ditt problem.
En annan metod som kan användas är att uppdatera appen eftersom nya uppdateringar ibland löser många buggar.
Återställa Outlook på min iPhone
För att återställa ett e-postkonto i vår app, följ dessa steg:
1. Öppna vår app på din enhet.
2. Gå till inställningar genom att trycka på menyknappen eller leta efter en tandhjulssymbol.
3. Välj det e-postkonto som du vill återställa från listan över konton.
Kom ihåg att instruktionerna kan variera beroende på vilken app eller enhet du använder, men generellt sett bör liknande steg finnas tillgängliga för att återställa ett e-postkonto.
Lösning för skrivbordet för att fixa korrupta Outlook-e-postmeddelanden på några minuter
Om din e-post har blivit korrupt på din dator kan du använda Wondershare Repairit for Email. Du kan logga in på ditt Outlook-e-postkonto på skrivbordet om du inte vill vänta på uppdateringen och behöver fixa problemet.
Denna programvara fungerar på både Windows- och Mac-system. Den hjälper till att reparera OST/PST-filer som är skadade.
Du kan enkelt lägga till batchfiler i Repairit och se hur de åtgärdade filerna kommer att se ut innan du sparar dem. Med Repairit for Email kan du också snabbt återställa filer som du har förlorat eller raderat.
Lös problemet med Microsoft Outlook som inte fungerar på iPhone
Ladda ner och starta Repairit for Email-applikationen på din Windows-dator. På gränssnittet väljer du alternativet Välj fil. Välj en eller flera e-postmeddelanden; valet är ditt. Korrupta e-postmeddelanden kan nu laddas upp.
After choosing a file, a popup window asking you to choose files from various locations will appear. A single email address or a list of email addresses can be entered. By selecting ” Find ,” you can look for corrupt emails in various places or if you already know where they are.
Reparera Microsoft Outlook på iPhone
After you’ve inserted the emails, click the blue ” Repair ” button. In seconds, Repairit will quickly recover your corrupt emails.
Microsoft Outlook fungerar inte på iPhone – Lösning: Steg 3 Förhandsgranska och spara de fixade e-postmeddelandena
När reparationen är klar kommer vänsterpanelen att visa alla åtgärdade e-postmeddelanden. Dubbelklicka på e-postfilen för att förhandsgranska innehållet och spara den på en vald plats.
Så får jag min arbets-Outlook-e-post på min iPhone
Genom att följa dessa steg kan du lägga till ditt Microsoft Outlook-konto i Mail-appen på din iPhone eller iPad. Detta gör det möjligt för dig att använda Outlook-funktioner som e-post, kalender och kontakter direkt från enheten.
Om du har problem med att få ditt Outlook-konto att fungera korrekt på din iPhone kan det vara bra att dubbelkolla dina inställningar. Se också till att ha den senaste versionen av iOS installerad samt uppdateringar för Outlook-appen om du använder den istället för Mail-appen.
Om problemet fortsätter kan det vara bäst att kontakta Microsofts supportteam för ytterligare hjälp med felsökning av ditt specifika problem.
Problem med Microsoft Outlook på iPhone: Fungerar inte som det ska
När du vill att ditt arbete ska gå smidigt är det mycket frustrerande att stöta på problem som ‘outlook fungerar inte på iPhone’. Ovan har vi nämnt 7 metoder för att lösa ditt problem. Om du följer stegen ovan kommer dina outlook-e-postmeddelanden att börja fungera igen på din iPhone. Om du fortfarande behöver en professionell lösning för detta problem kan du överväga att använda Wondershare Repairit for Email. Det kan vara en bra desktop-lösning om dina e-postmeddelanden har problem.
Outlook not working on my mobile
Precis som alla andra appar lagrar Outlook cache-filer. Det kan hända att dessa filer på din Android-telefon orsakar problem med Outlooks funktion. Lyckligtvis är det enkelt att ta bort cache-filerna från din smartphone, vilket kan lösa eventuella problem med Outlook-appen.
Efteråt börjar appen bygga upp nya cachefiler när den används igen, vilket vanligtvis resulterar i en smidigare upplevelse utan några tidigare problem. Om dock inte radering av cachen löser dina problem kan det vara värt att prova andra felsökningsmetoder eller kontakta Microsoft-support för ytterligare hjälp.
Min iPhone laddar inte nya mejl
Om du inte får e-post på din iPhone kan du prova att uppdatera, starta om eller ominstallera Mail-appen. Se till att Bakgrundsappar är aktiverat och att e-postadresser och lösenord är korrekta. Kontrollera även inställningarna för iOS Fetch, Mail och aviseringar samt utkorgen för kopplade e-postkonton.
P.S. Om problemet kvarstår kan det vara bra att kontakta din internetleverantör eller supporten för din e-posttjänst för ytterligare hjälp.
Min Outlook-e-post fungerar inte
Om du inte kan skicka eller ta emot e-post, kontrollera ditt konto: uppdatera ditt lösenord om det har ändrats nyligen. Ditt konto kan också vara tillfälligt blockerat eftersom vi har observerat ovanlig inloggning. Läs hur du låser upp ditt Outlook.com-konto.
P.S. Om du fortfarande har problem med att använda Outlook på din iPhone, prova att avinstallera och installera appen igen för att se om det hjälper till att lösa eventuella tekniska problem.
Skriv gärna till oss om du behöver ytterligare hjälp!
Reset Outlook app on phone
Följ dessa steg för att återställa Outlook-appen på Android:
1. Öppna Inställningar på din Android-enhet.
2. Tryck på Appar.
3. Välj Outlook-appen från listan.
4. Tryck på Lagring och cache.
5. Tryck på Rensa data och Rensa cache för att återställa Outlook-appen på Android.
6. Lägg till dina e-postkonton i Outlook-appen.
Observera att listan kan innehålla färre än 10 steg beroende på inställningarna och versionen av din Android-enhet.