Hyperx Cloud 2 Mic Not Working

Upplever du att mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset inte fungerar? Du är inte ensam. Många användare har haft samma problem som uppstår slumpmässigt – även första gången de använder headsetet.

Det är otroligt frustrerande; du köpte hörlurarna för att kunna prata med folk genom dem, och nu fungerar det inte! Men oroa dig inte, det går att åtgärda.

Hur får jag mitt HyperX Cloud 2-mikrofon att fungera på min dator?

Följande är stegen för att aktivera headsetmikrofonen i Kontrollpanelen:

1. Öppna Kontrollpanelen.

För att lägga till fler objekt kan du fortsätta följande lista:

– Steg 6: [Beskriv det nya steget här]

– Steg 7: [Beskriv det nya steget här]

– Steg 8: [Beskriv det nya steget här]

Fortsätt så här tills alla önskade objekt har lagts till i listan.

Fixes to try

Här är fyra lösningar för dig att prova. Du behöver inte testa dem alla, utan arbeta dig nedåt på listan tills du hittar den som fungerar för dig.

Försök att felsöka grundläggande problem. Kontrollera dina ljudinställningar. Uppdatera headsetets drivrutin. Återställ ditt operativsystem.

Lösning 1: Utför grundläggande felsökning för att åtgärda problemet med HyperX Cloud 2-mikrofonen

Mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset kan vara avstängd eller inte korrekt ansluten. Så det är värt att kontrollera inställningen för ljudavstängning och anslutningen av ditt headset.

Om du använder USB-omkopplaren på ditt headset, se till att kontrollera om mute-knappen har aktiverats.

2) Kontrollera alla anslutningar för att se till att de är ordentligt inkopplade. Om du inte ser några problem med anslutningarna, försök att koppla in USB-kabeln i en annan USB-port eller använd 3,5 mm ljuduttaget istället för USB.

Fungerar mikrofonen på ditt headset nu? Om den gör det, fantastiskt. Men om den inte gör det finns det fortfarande några saker du kan prova.

Lösning 2: Kontrollera dina ljudinställningar – HyperX Cloud 2-mikrofon fungerar inte

Your HyperX Cloud 2 mic may not be working because it’s disabled or not set as the default device on your computer. To re-enable it and set it as the default device:

You might be interested:  Typeerror List Indices Must Be Integers Not Str

För att lösa problemet med HyperX Cloud 2-mikrofonen som inte fungerar kan du följa dessa steg:

1) Håll ned Windows-logotangenten och tryck samtidigt på R-tangenten på tangentbordet för att öppna Kör-dialogrutan. Skriv sedan ‘kontroll’ och tryck Enter.

2) I Kontrollpanelen, välj Stora ikoner från rullgardinsmenyn Visa efter.

4) Gå till fliken Inspelning, högerklicka sedan på en tom plats i enhetslistan och markera Visa inaktiverade enheter.

5) Högerklicka på Headset-mikrofonen och välj Aktivera. Sedan högerklickar du igen och väljer Ange som standardenhet.

När mikrofonen på ditt headset är aktiverad och inställd som standardenhet, prova den och se om den fungerar. Om den gör det har du löst problemet. Men om inte, finns det två ytterligare lösningar att prova.

Uppdatera headsetets drivrutin för att lösa problemet med HyperX Cloud 2-mikrofonen

Om du använder en felaktig eller föråldrad drivrutin kan mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset sluta fungera. Därför bör du uppdatera drivrutinen för att se om det åtgärdar problemet.

Du kan uppdatera din drivrutin manuellt eller automatiskt. Den manuella processen är tidskrävande, teknisk och riskfylld, så vi kommer inte att gå igenom den här. Vi rekommenderar det inte heller om du inte har utmärkt datorkunskap.

Att uppdatera dina drivrutiner automatiskt är väldigt enkelt. Installera bara och kör Driver Easy, så hittar den automatiskt alla enheter på din dator som behöver nya drivrutiner och installerar dem åt dig. Så här använder du det..

2) Kör Driver Easy och klicka på knappen Skanna nu. Driver Easy kommer att skanna din dator och upptäcka eventuella problem med drivrutiner.

3) Tryck på Uppdatera-knappen bredvid hörlurarna för att ladda ner den senaste och korrekta drivrutinen för dem.

You can also click the Update All button at the bottom right to automatically update all outdated or missing drivers on your computer. (This requires the Pro version — if you don’t already have it, you’ll be prompted to upgrade when you click Update All.)

Efter att du har uppdaterat drivrutinen för ditt HyperX Cloud 2-headset, starta om din dator. Logga sedan in igen och se om mikrofonen fungerar.

The Pro version of Driver Easy comes with full technical support. If you need assistance, please contact Driver Easy’s support team at [email protected].

Förhoppningsvis fungerar det. Men om det fortfarande inte fungerar kan du behöva göra något åt det.

Lösning 4: Återställ/ominstallera Windows – Hyperx Cloud 2-mikrofon fungerar inte

Det är möjligt att ditt operativsystem har korrupta filer eller inställningar som hindrar mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset från att fungera korrekt. Det enda sättet att lösa detta problem är att återställa / ominstallera Windows.

You might be interested:  The Personified Wisdom: Anecdote's Reflection on Data

Först, säkerhetskopiera viktiga filer på din dator och följ sedan en av dessa procedurer.

Om du använder Windows 10 kan du använda den här guiden för att återställa ditt system. Om du använder en äldre version av Windows kan du använda installationsmedia som följde med din dator för att ominstallera ditt operativsystem.

Efter att du har återställt eller ominstallerat Windows, installera ditt headset igen enligt de medföljande instruktionerna.

Om du har provat alla dessa lösningar och mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset fortfarande inte fungerar, är det troligtvis ett hårdvaruproblem. Kontakta Kingstons kundtjänst för ytterligare hjälp.

Problem med mikrofonen på HyperX Cloud 2

Upplever du problem med mikrofonen på ditt HyperX Cloud 2-headset när du använder det på din dator? Innan du överväger att reparera eller byta ut den kan du prova dessa fyra metoder för att lösa problemet.

Här är en utförlig guide för att lösa problemet med HyperX Cloud 2-mikrofonen. Vi hoppas att den kommer vara till hjälp för dig.

The 7.1 button on HyperX Cloud 2 is a feature

1. Kraftknapp / 7.1 Surround Sound-knapp: Med denna knapp kan du aktivera eller inaktivera den virtuella 7.1 surroundljudsfunktionen.

2. Virtuell 7.1 surroundljud: Ger ett imponerande ljudupplevelse genom att simulera flera högtalare runt omkring dig.

3. Utgång av stereo med två kanaler: När den virtuella 7.1 surroundljudsfunktionen är aktiverad, konverteras ljudet till en tvåkanals stereosignal för användning med stereoheadset.

4. Hörlurar i stereoformat: Kan användas som vanliga stereohörlurar utan att aktivera den virtuella surroundfunktionen.

5. Justerbart huvudband: Huvudbandet på HyperX Cloud 2-hörlurarna kan justeras för att passa olika huvudstorlekar och ge optimal komfort under långa lyssningssessioner.

6. Avtagbar mikrofon: Mikrofonen på hörlurarna kan tas bort när du inte behöver använda den, vilket ger flexibilitet och bekvämlighet vid användning av hörlurarna som vanliga hörselkåpor.

7. Läder- eller tygörverdrag på öronkuddar: Du har möjlighet att välja mellan läder- eller tygörverdrag på öronkuddarna beroende på din personliga preferens och komfortnivå.

8. Ljudkontroll på sladden: En praktisk ljudkontroll finns på sladden för att enkelt justera volymen eller stänga av mikrofonen under användning.

9. Kompatibilitet med olika enheter: HyperX Cloud 2-hörlurarna är kompatibla med PC, Mac, Xbox One, PS4 och andra enheter som har en standard 3,5 mm ljudutgång.

10. Hög kvalitet och hållbarhet: Hörlurarna är tillverkade av robusta material och erbjuder hög ljudkvalitet samt långvarig prestanda för att möta behoven hos både gamers och musikälskare.

Dessa funktioner gör HyperX Cloud 2-hörlurarna till ett populärt val bland användare som söker en imponerande ljudupplevelse kombinerat med bekväm passform och mångsidighet i användningen.

Hur fixar jag min HyperX cloud-mikrofon?

Högerklicka på ljudikonen i aktivitetsfältet och välj ‘Ljud’. Öppna fliken ‘Inspelning’ och klicka på ditt HyperX-headset.

You might be interested:  Visual Studio Code Html Intellisense Not Working - En frustrerad kodare som längtar efter att få tillbaka sin intelligenta hjälp

– Klicka igen på ditt HyperX-headset och välj ‘Egenskaper’. Gå till fliken ‘Nivåer’ och dra reglaget hela vägen till höger.

– Klicka på ‘OK’ för att spara ändringarna.

Resetting HyperX microphone

Om du upplever problem rekommenderar vi att du försöker återställa mikrofonen till fabriksinställningarna. Håll ned tryck-och-tyst-knappen och multifunktionsknappen tills LED-ringet blinkar rött i cirka 8 sekunder. Detta indikerar att återställningen var framgångsrik.

1. Håll ned tryck-och-tyst-knappen och multifunktionsknappen samtidigt.

2. Fortsätt hålla knapparna nere tills LED-ringet börjar blinka rött.

3. Vänta i cirka 8 sekunder eller tills LED-ringen slutar blinka.

4. Släpp knapparna när återställningen är klar och LED-ringen inte längre lyser.

Observera att detta bara fungerar för HyperX Cloud 2-mikrofoner och kan lösa vissa problem med mikrofonens funktion om det beror på inställningar eller felaktig konfiguration.

Kom ihåg att kontrollera andra möjliga orsaker till ditt mikrofonproblem, som ljudinställningar på din enhet eller eventuella fysiska skador på mikrofonkabeln eller anslutningsporten.

Vi hoppas att dessa steg hjälper dig att få din HyperX Cloud 2-mikrofon att fungera korrekt igen!

Hur aktiverar jag min HyperX-mikrofon?

För att säkerställa att din mikrofon är aktiverad och inställd som standardenhet i dina enhetsinställningar kan du följa dessa steg. Gå till Kontrollpanelen, välj Hårdvara och ljud, klicka på Ljud och sedan på fliken Inspelning. Högerklicka på HyperX Quadcast-mikrofonen och välj Aktivera samt Ställ in som standardenhet.

Det finns en programvara för HyperX Cloud 2

Besök hyperx.com/ngenuity för att ladda ner NGENUITY-programvaran. Med NGENUITY-programvaran får du tillgång till funktioner som DTS Headphone:X, vilket ger en imponerande ljudupplevelse.

Varför fungerar inte min mikrofon?

Om du inte har en vana att regelbundet rengöra din telefon kan du bli förvånad över hur mycket smuts som samlas på den över tid. Andra vanliga hårdvaruproblem på Android-telefoner är relaterade till programuppdateringar och installation av tredjepartsappar. Dessa kan omkonfigurera eller inaktivera mikrofonen utan att du märker det.

Det är därför viktigt att vara medveten om behovet av regelbunden rengöring av telefonen för att undvika ackumulering av smuts och skräp som kan påverka mikrofonens funktion. Dessutom bör man vara försiktig vid uppdateringar och installationer av appar, eftersom dessa ibland kan ställa in eller stänga av mikrofonfunktionen utan användarens vetskap.

För att säkerställa att mikrofonen fungerar korrekt rekommenderas det också att kontrollera inställningarna i telefonens ljud- och apphanteringsmeny samt se till att alla nödvändiga behörigheter är aktiverade för de appar som använder mikrofonfunktionen.

Genom dessa åtgärder kan man öka chansen för en fungerande mikrofon på sin Android-telefon och undvika problem relaterade till smutsuppbyggnad, programuppdateringar och appinstallationer.