Shopify Contact Us Page Not Working

Kontaktsidan på din egen onlinebutik är avgörande eftersom det är där dina kunder kan gå för att hitta snabba lösningar på de flesta av sina problem eller frågor. En kontaktsida hjälper dig också att bygga starkare förtroende med dina klienter under onlineshopping, om de behöver hjälp.

Det är viktigt att ha en hjälpsam och lättillgänglig kontaktformulär på din Shopify-butik för att underlätta för kunderna att komma i kontakt med ditt supportteam. Att lägga till en sådan sida på Shopify är ganska enkelt genom deras kontrollpanel. Här kommer ett snabbt och smidigt sätt att lägga till en kontaktformulärsida på din Shopify-butik:

En steg-för-steg-guide: Så lägger du till en Kontakta oss-sida

Först, gå till din Shopify-dashboard. Gå till ‘Onlinebutik’ > ‘Sidor’. Du bör se detta i den vänstra menyn och du kan komma åt dina butiks sidor där.

Många nya Shopify-teman har redan en kontakt sida som en färdig mall. Men vissa teman kanske inte har det..

Därefter kan du hitta din nuvarande standard sida genom att helt enkelt söka efter ‘kontakt’, eller så kan du skapa en helt ny sida.

Om du vill skapa en ny sida, välj knappen ‘Lägg till sida’ i högra hörnet av Shopify-administratören i rullgardinsmenyn.

2. Go to the Contact page & enable the “Contact” template

Det är ganska enkelt att lägga till en kontaktssida på Shopify. De har en färdig mall för ett kontaktformulär som automatiskt är inställt och redo att användas. Du behöver bara aktivera det.

You might be interested:  n antyder att SIM-kortet inte är från Verizon

På din kontakt sida, se bara till att du har mallen ‘Onlinebutik’ inställd på ‘Kontakt’, som visas i bilden nedan.

Selecting “Contact” will use the default contact template that Shopify has created. This will place a contact form on this page. Here’s an example:

Now you can begin filling content in the page editor to customise your contact page further.

När du börjar skriva kommer sökmotorförhandsvisningen att fyllas med din metabeskrivning och titel, vilket sedan kommer att visas i Googles sökresultat.

You can click ” Edit website SEO ” if you want to change this. You can choose from various Shopify themes, which will affect how your page is displayed and how you’ll be able to customize it when in the theme editor. You can also use a drag-and-drop page editor if you like.

När du har lagt till alla relevanta uppgifter, spara din sida.

Uppdatera din navigering med den nya Kontaktsidan

Om du har skapat en ny kontakt-sida på Shopify, behöver du uppdatera länkarna i din sidfot och huvudmeny.

Gå till Onlinebutik > Navigering

Klicka på en meny för att lägga till eller uppdatera länken till din Kontakt-sida.

Prova att testa kontakformuläret på Shopify

Det är alltid viktigt att testa kontaktformuläret för att se till att allt fungerar som det ska. Om formuläret inte fungerar bör du kontrollera några av följande diagnostiska åtgärder..

Fungerar inte kontaktformuläret på din Shopify-sida?

Gå till dina Shopify-inställningar > Butiksdetaljer > Kontakinformation. Se sedan till att den e-postadress du har är fungerande. Du kan också ställa in e-posten för att skickas från din egen e-postadress med hjälp av Shopifys e-postinställningar.

Se till att du har en betald plan.

Testa att skicka ett testmeddelande genom att gå till ‘Inställningar’ > ‘Aviseringar’ > bredvid den berörda e-postadressen, klicka på ‘Skicka testavisering’.

You might be interested:  Epson Scan, Varför Fungerar Du Inte på Windows 10?

Hur får jag en kontakt oss-sida på Shopify?

Praktiskt tips: När du är inne i försäljningskanalerna i din onlinebutik kan du enkelt lägga till en ny sida för att visa dina kontakter och möjliggöra kommunikation med dina kunder.

Kom ihåg: Att ha en tydlig och lättillgänglig kontaktsida är viktigt för att bygga förtroende hos dina kunder och göra det smidigt för dem att få hjälp när de behöver det.

Problem med Shopify-kontaktsidan som inte fungerar

Din inbyggda kontaktformulär och sida bör vara tillgänglig från nästan var som helst på din webbplats, och genom att lägga till navigeringslänkar blir det mycket enklare för människor att hitta och komma åt dina sidor.

Att ha en bra support är en viktig del av att driva en framgångsrik e-handelsverksamhet.

Det är så enkelt det är att lägga till en kontakt sida på Shopify. Tveka inte att kontakta oss om du behöver hjälp!

How do I add a contact us button on Shopify?

From your Shopify dashboard, go to Online Store &gt, Pages in the lefthand menu to access your store pages. From there, you can either find your existing default Contact page by searching “contact” or create a new page to replace it. To create a new page, click the Add page button in the upper right corner.

To change contact us on Shopify, follow these steps

För att ändra kontaktinformationen på din Shopify-webbplats, följ dessa steg:

1. Logga in på ditt Shopify-administratörs konto.

2. Gå till Inställningar > Domäner.

3. Klicka på domännamnet för din webbplats.

5. Uppdatera de detaljer som du vill ändra i kontaktinformationen.

Varför fungerar inte mitt kontaktformulär?

Kontaktformuläret skickar inte e-postmeddelanden. Se till att du har angett en giltig e-postadress i widgetens inställningar. Kontrollera webbläsarens felkonsol för eventuella Javascript-fel och åtgärda dem om det behövs.

You might be interested:  Artikeln handlar om någon eller något som är redo att ta itu med en utmaning eller situation

1. Dubbelkolla att den angivna e-postadressen är korrekt.

2. Se över inställningarna för kontaktformuläret och verifiera att allt är konfigurerat korrekt.

3. Testa formuläret genom att skicka ett provmeddelande till dig själv eller en annan mottagare.

4. Kontrollera om det finns några problem med din webbläsares Javascript som kan hindra formulärets funktion.

5. Uppdatera eventuellt befintligt tema eller plugin som kan vara inkompatibelt med kontaktformuläret.

6. Om möjligt, testa kontaktformuläret i olika webbläsare för att se om problemet kvarstår.

7. Kolla efter eventuella uppdateringar eller buggrättningar från Shopify som kan lösa problemet.

8. Ta hjälp av Shopify-supporten för ytterligare assistans och felsökning av ditt specifika fall.

Kom ihåg att dessa tips endast är generella riktlinjer och resultatet kan variera beroende på din specifika situation och plattformsinställningar

My website contact form not working

Det finns flera anledningar till varför en formulär kan verka inte fungera, från enkla problem som felstavning i e-postadressen för meddelanden om inlämnade formulär, till problem med din webbserver som inte tillåts skicka e-postmeddelanden eller problem med koden på din webbplats. Det är viktigt att identifiera och åtgärda dessa problem för att säkerställa att ditt kontaktformulär fungerar korrekt.

Hur skapar jag en kontakta oss sida?

1. Välj en ren och användarvänlig design för sidan.

2. Inkludera ett kontaktformulär med tydligt märkta fält.

3. Ge ytterligare kontaktinformation, som telefonnummer, e-postadress och fysisk plats.

Förklaring: Dessa tips hjälper dig att skapa en lättillgänglig sida där besökarna kan kontakta dig på olika sätt, vilket ger dem möjlighet att välja den metod som passar dem bäst.

Change contact us email template on Shopify

From the Shopify app, tap the … button, and then tap Settings.In the Store settings section, tap Notifications.Tap Customer notifications.Tap the name of the notification that you want to change.Edit the Email subject field and the body of the email message.Tap Save.