Iphone Not Backing Up To Icloud

Många iPhone-användare har upplevt problem med att deras enheter inte säkerhetskopierar till iCloud som de borde. Detta kan vara frustrerande eftersom en regelbunden säkerhetskopia är viktig för att skydda viktig information och data på ens telefon. I denna artikel kommer vi att undersöka några möjliga orsaker till varför din iPhone kanske inte säkerhetskopierar till iCloud och ge några lösningar för att lösa problemet.

Lös problemet med att iCloud-säkerhetskopieringen inte fungerar

I denna del presenteras sju enkla lösningar för att hantera problemet med att iCloud inte säkerhetskopierar. Efter att ha läst detta kan du välja den som passar dig bäst baserat på din situation.

Lösning 1: Aktivera iCloud-säkerhetskopiering

Ibland är det inget fel på iCloud Backup i sig. Det beror på att du har glömt att aktivera iCloud Backup som orsakar en misslyckad säkerhetskopiering. Och iCloud-säkerhetskopiering kommer inte att aktiveras av sig självt. Så hur aktiverar du iCloud Backup? Då kan du följa nedanstående steg:

Steg 1: Gå till Inställningar på din iPhone och tryck sedan på ditt namn längst upp.

Steg 2: Gå till iCloud och klicka på iCloud-säkerhetskopiering. När du stöter på problemet att iCloud-säkerhetskopiering inte aktiveras, slår du helt enkelt på det.

Om du upptäcker att din iCloud-säkerhetskopiering inte går att aktivera, behöver du inte oroa dig. Det kan bero på en bugg eller fastnat läge. Du kan försöka logga ut från iCloud, starta om telefonen och logga in igen. Sedan kan du försöka aktivera iCloud-säkerhetskopieringen igen. Du förlorar ingen information som är lagrad i iCloud när du loggar ut.

Lösning 2: Anslut till Wi-Fi – iPhone säkerhetskopieras inte till iCloud

När du säkerhetskopierar data från iPhone till iCloud bör internetanslutningen alltid vara stabil. Annars kan det leda till problem med att iCloud-säkerhetskopieringen inte fungerar. Så hur får jag min iCloud-säkerhetskopia att fungera? Genom att kontrollera ditt Wi-Fi kommer säkerhetskopieringsprocessen att bli snabbare och slutföras framgångsrikt. Om din anslutning inte är stabil, se till att hitta en lämplig plats för att starta säkerhetskopieringsuppgiften. Här är stegen för att se om din iPhone är ansluten till Wi-Fi eller inte:.

Steg 2: Fortsätt genom att klicka på det och se om anslutningen är bra.

Lösning 3: Otillräckligt med iCloud-lagring

iCloud erbjuder användare en relativt tillräcklig lagringsutrymme på 5 GB gratis. Men om du har säkerhetskopierat stora mängder data kan din iCloud vara full. Om ditt iCloud-lagringsutrymme är otillräckligt kommer du att stöta på problemet med ‘iCloud-säkerhetskopiering fungerar inte’. I den här situationen kan du prova två metoder: den första är att ta bort oönskade säkerhetskopior och den andra är att uppgradera ditt iCloud-konto.

Om du vill ta bort oönskade säkerhetskopior kan du gå till Inställningar > iCloud > Hantera lagring. Där kan du välja den data som inte längre behövs och trycka på fliken Ta bort säkerhetskopia.

Om du vill uppgradera ditt konto kan du gå till Inställningar > iCloud > Hantera lagring > Uppgradera.

Lösning 4: Logga ut och logga in på ditt iCloud-konto

Vanligtvis kan en mindre fel eller glitch göra att iCloud fastnar och orsakar problemet med ‘iCloud Backup fungerar inte’. I detta fall kan det enkelt åtgärdas genom att logga ut från ditt konto och logga in igen. Här är vad du bör följa:

You might be interested:  Problem med inspelning av Xbox-skärmen i Windows 10

Lösning 5: Uppdatera din iCloud

Om din version av iCloud är för gammal kommer inte säkerhetskopieringen till iCloud att fungera. Det är därför bäst att uppdatera din iCloud till den senaste versionen och försöka göra en ny säkerhetskopia. Att uppgradera din iCloud-app är väldigt enkelt, du kan gå till Inställningar > Allmänt > Programuppdateringar. Välj sedan iCloud för att uppdatera det.

Lösning 6: Ta bort korrupta/inkompatibla iCloud-säkerhetskopior

Som nämnts tidigare kan en korrupt eller inkompatibel iCloud-backup också leda till att backupen misslyckas. Du kan ta bort de korrupta eller inkompatibla säkerhetskopior för att se om det har någon betydelse. Stegen för att radera de korrupta och inkompatibla säkerhetskopiorna är mycket enkla: gå till Inställningar > iCloud > Lagring > Hantera lagring. Välj sedan den korrupta eller inkompatibla säkerhetskopian och tryck på Radera-fliken..

Lösning 7: Återställ alla inställningar – iPhone säkerhetskopierar inte till iCloud

Om du inte lyckas lösa problemet med att iCloud-backupen inte fungerar genom de tidigare lösningarna kan du prova detta sista alternativ. Trots att denna metod innebär en återställning kommer den inte att radera några viktiga data på din iPhone, utan bara rensa inställningar i systemet såsom Wi-Fi-lösenord och andra inställningar som kan påverka iCloud-backup-processen negativt. Så här gör du:

Steg 2: Klicka på fliken Överför eller Återställ iPhone och välj knappen Återställ alla inställningar.

Genom att utföra denna åtgärd kan du inaktivera begränsningar i Inställningar. Därefter kommer din iPhone stängas av, återställas och startas om. Sedan kan du försöka säkerhetskopiera data igen för att se om det fungerar eller inte.

Bonus Tipp 1: Enkel säkerhetskopiering av lokala data

Om du har provat alla ovanstående lösningar och fortfarande upplever problem med att iCloud-säkerhetskopiering inte fungerar, kan du säkerhetskopiera lokala data till andra molntjänster på marknaden, som till exempel Google Drive, OneDrive, Dropbox, Google Photos, MEGA, Flickr, Box eller pCloud.

Men här uppstår en fråga: hur säkerhetskopierar man lokala data till molnet effektivt? Att gå till molnets officiella webbplats och ladda upp manuellt? Det tar för lång tid. I det fallet kan du be om hjälp från AOMEI Backupper Standard, som kan hjälpa dig att automatiskt säkerhetskopiera data till valfritt moln. Om du vänder dig till Google Drive kan du använda denna tjänst för att säkerhetskopiera filer till Google Drive:.

Steg 1: Ladda ner och installera AOMEI Backupper Standard på din dator och öppna programmet.

Steg 3: Välj filen/mappen som du vill säkerhetskopiera på din lokala dator. Välj sedan en molnlagringstjänst. Här väljer du Google Drive..

Steg 4: Börja sedan säkerhetskopieringen. På detta sätt kan lokala data säkerhetskopieras till Google Drive framgångsrikt.

Varför säkerhetskopieras inte min iPhone på iCloud?

Detta problem uppstår vanligtvis av olika anledningar:

– En instabil Wi-Fi-anslutning.

– Otillräckligt utrymme på iCloud-lagringen.

– Ett mindre fel eller glitch på iCloud som inte har åtgärdats.

1. En bristfällig Wi-Fi-anslutning kan leda till att det blir svårt att använda iCloud-tjänster ordentligt.

2. Om du inte har tillräckligt med lagringsutrymme i din iCloud, kan det hindra dig från att ladda upp och spara filer korrekt.

3. Ibland kan det finnas små fel eller buggar i själva iCloud-systemet som ännu inte har blivit fixade, vilket kan resultera i problem för användarna.

Det är viktigt att vara medveten om dessa möjliga orsaker när man stöter på problem med iCloud-funktionalitet.

Hantera flera molnlagringar effektivt: Bonus Tips 2

Faktum är att de flesta användare har flera molnlagringstjänster för att lagra olika typer av data, eftersom varje molntjänst har sina egna fördelar och det genereras en stor mängd data i människors vardag. Men när du äger flera molnlagringstjänster blir det svårt att hantera dem på ett bra sätt och snabbt komma åt vissa filer. Finns det något sätt att lösa problemet och organisera molnen?

You might be interested:  Hur man undviker att få stånd

Lyckligtvis finns det en speciell molnfilhanterare, MultCloud, som kan hjälpa dig att hantera flera molnlagringskonton och enheter på ett och samma ställe. För närvarande stöder MultCloud de flesta stora molnen på marknaden, inklusive Google Drive, Dropbox, OneDrive, Google Photos, Amazon S3, NAS, pCloud, Box , Flickr , FTP , MEGA etc..

Tips: Inom en snar framtid kommer MultCloud att stödja iCloud och då behöver du inte längre oroa dig för problemet med ‘iCloud-backup fungerar inte’. Du kan senare ladda upp data till iCloud med hjälp av MultCloud.

Genom att använda denna tjänst kan du undvika frekventa kontobyten och komma ihåg olika konton och lösenord. När du har lagt till dina moln i MultCloud kan du utföra alla funktioner som du kan göra på den officiella webben för varje molntjänst, såsom uppladdning, nedladdning, borttagning, delning, namnändring osv. Till exempel kan du enkelt överföra filer från Dropbox till din dator.

Förutom grundläggande funktioner kan du också njuta av avancerade funktioner som Cloud Transfer, Cloud Sync och Cloud Backup. När du har flera molnlagringar är det vanligt att migrera data mellan dem för bättre hantering. I detta fall kan du använda dig av funktionen Cloud Transfer för att flytta data utan en besvärlig nedladdnings- och uppladdningsprocess.

På samma sätt kan du använda Cloud Sync-funktionen om du vill synkronisera data mellan molntjänster. Den erbjuder dig 9 olika synkroniseringslägen, till exempel kumulativ synkronisering, flyttsynkronisering, uppdateringssynkronisering och realtidssynkronisering med mera.

Så, hur använder man MultCloud för att hantera dina moln och data på molnen? Du kan följa den här guiden:

Steg 1: Skapa ett konto på MultCloud. Alternativt kan du logga in med ditt Google- eller Facebook-konto.

Steg 2: Gå till Lägg till moln i den vänstra navigeringspanelen och du kommer att se alla molntjänster som MultCloud stöder på huvudgränssnittet. Sedan kan du klicka för att lägga till vilken molntjänst du vill.

Steg 3: Efter att du har lagt till de moln du behöver kan du gå till varje moln för att se objekten i det molnet och utföra olika åtgärder som att ladda ner, dela eller ta bort. Här använder vi Google Drive som ett exempel.

Steg 4: Om du vill överföra/synkronisera/säkerhetskopiera från en molntjänst till en annan, eller från ett molnkonto till ett annat, kan du gå till den övre vänstra sidan där MultCloud erbjuder professionella funktioner.

Hur tvingar jag min iPhone att säkerhetskopiera till iCloud?

Detta innebär alltså att du måste ha en stabil internetanslutning via Wi-Fi för att kunna göra en säkerhetskopia av din iPhone i molnet genom iCloud-inställningarna i telefonens inställningsmeny under ditt eget namn som användare av enheten.

Man bör även vara medveten om att detta tar tid beroende på hur mycket data som ska överföras samt hastigheten på ens internetuppkoppling.

Under själva knappen står också information om när den senaste säkerheten gjordes ifall man vill dubbelkolla eller kontrollera detta.

Hoppas detta var tydligt!

Iphone säkerhetskopieras inte till Icloud

Efter att ha läst denna artikel kan du lösa problemet med att iCloud-säkerhetskopiering inte fungerar. Om det inte fungerar kan du använda andra användbara molntjänster också. När du har flera molndrivor kan MultCloud hjälpa dig att hantera dem på ett bra sätt och göra det enklare att snabbt navigera genom viss data.

Förutom det erbjuder MultCloud användare funktionen Remote Upload, som gör det möjligt för användare att ladda upp eller ladda ner från URL: er, torrentfiler och magnetlänkar. Till exempel, om du vill ladda ner magnetlänkar med uTorrent kan denna funktion lösa det.

Fråga: Varför säkerhetskopieras inte min iPhone till iCloud när jag har tillräckligt med lagringsutrymme?

Svar: Det kan finnas flera orsaker till varför din iPhone inte säkerhetskopieras till iCloud trots att du har tillräckligt med lagringsutrymme. En vanlig anledning är problem med internetanslutningen. Kontrollera att du är ansluten till ett pålitligt Wi-Fi-nätverk och försök igen.

En annan möjlig orsak kan vara begränsningar i ditt iCloud-lagringsutrymme. Se till att du har tillräckligt med utrymme för att kunna göra en fullständig säkerhetskopia av din enhet.

You might be interested:  Jag är Vandraren, och jag är inte vilse

Om ingenting av ovanstående löser problemet kan det vara värt att kontakta Apple-support för ytterligare hjälp och felsökning.

Det kan bero på nätverksanslutningen, och du bör kontrollera ditt Wi-Fi.

Du kan logga ut från ditt iCloud-konto och sedan logga in igen. Samtidigt bör du se till att din internetanslutning är stabil.

Fråga: Hur återställer jag min iCloud-säkerhetskopia till min nya telefon?

När du öppnar din enhet kommer du att se en välkomstskärm. Om du redan har konfigurerat din enhet måste du radera allt innehåll innan du kan använda dessa steg för att återställa från din säkerhetskopia. Följ instruktionerna på skärmen tills du når Apps & Data-skärmen, och klicka sedan på Återställ från iCloud-säkerhetskopia.

Varför misslyckas min iPhone-säkerhetskopiering?

1. Otillräckligt iCloud-lagring: Om din iCloud-lagring är full kommer inte säkerhetskopieringsprocessen att kunna slutföras framgångsrikt.

2. Instabil internetanslutning: En svag eller intermittent internetanslutning kan störa säkerhetskopieringsprocessen och leda till misslyckanden.

3. Felaktiga inställningar: Om du har felaktiga inställningar på din iPhone för att säkerhetskopiera till iCloud kan det hindra backup-processen från att fungera korrekt.

Backup unresponsive iPhone to iCloud

Navigera nu till inställningssidan genom att använda piltangenterna på ditt tangentbord. När sidan öppnas, leta upp och klicka på Apple ID med hjälp av pilknapparna. Håll sedan ner Ctrl + Option + Space samtidigt för att fortsätta. Bläddra till toppen av Apple ID-sidan och välj iCloud Backup.

P.S.: Se till att du är ansluten till internet när du gör dessa steg.

Varför tar min iPhone-backup så lång tid?

1. Dålig internetanslutning.

2. Stora filer som behöver säkerhetskopieras.

3. Otillräckligt med lagringsutrymme i iCloud eller på telefonens interna minne.

4. För många dataintensiva appar på din iPhone.

Observera att detta inte är en uttömmande lista och det kan finnas andra faktorer som också kan påverka backup-processen för iCloud.

Hur lång tid tar det att säkerhetskopiera 50gb till iCloud?

Vanligtvis tar en iCloud-säkerhetskopia cirka 30 minuter till 2 timmar att slutföra processen, beroende på antalet filer som ska säkerhetskopieras, internetanslutningen och enhetens skick. Ibland kan tiden för iCloud-säkerhetskopiering öka under processen. Om du regelbundet säkerhetskopierar din enhet kommer det inte ta alltför lång tid att göra en säkerhetskopia.

P.S. Kom ihåg att se till att ha en stabil internetanslutning och tillräckligt med utrymme i din iCloud-lagring för att kunna genomföra en smidig säkerhetskopia av din iPhone.

Manually trigger iCloud backup

För att manuellt synkronisera din iCloud Drive på en Android-enhet behöver du använda iCloud-webbplatsen genom en webbläsare på din Android-enhet. Logga in på iCloud.com, välj ‘iCloud Drive’ och du kan manuellt ladda upp, ladda ner eller hantera dina iCloud Drive-filer.

1. Öppna webbläsaren på din Android-enhet.

2. Gå till iCloud.com.

3. Logga in med ditt Apple-ID och lösenord.

4. Välj ‘iCloud Drive’ från huvudmenyn.

5. Du kommer att se alla dina filer i iCloud Drive-mappen.

9. För att ta bort en fil eller mapp från iCloud Drive markerar du den och klickar sedan på papperskorgen ikonen.

10.För att uppdatera sidan och se eventuella ändringar som gjorts av andra enheter, tryck bara F5 (eller motsvarande) i webbläsaren.

Genom dessa steg kan du manuellt synkronisera din Icloud drive mellan iPhone- och Android-enheter.

Det går att tvinga fram en iCloud-säkerhetskopia

Följ dessa steg för att säkerställa att din iPhone inte har problem med att backa upp till iCloud:

1. Gå till Inställningar.

2. Klicka på ditt namn längst upp i menyn.

3. Välj iCloud.

4. Tryck på iCloud-säkerhetskopiering.

Kom ihåg att det kan finnas andra faktorer som kan hindra din iPhone från att backa upp till iCloud, såsom bristande internetanslutning eller otillräckligt utrymme i din iCloud-lagring.

Om du fortfarande upplever problem med säkerhetskopieringen rekommenderas det att kontakta Apples support för ytterligare hjälp och felsökning.