Unity Multi Object Editing Not Supported

Starting in Unity 3.5 you can select multiple objects of the same type and edit them simultaneously in the Inspector. Any changed properties will be applied to all of the selected objects. This is a big time saver if you want to make the same change to many objects.

When selecting multiple objects, a component is only shown in the Inspector if that component exists on all the selected objects. If it only exists on some of them, a small note will appear at the bottom of the Inspector saying that components that are only on some of the selected objects cannot be multi-edited.

Property Values

When multiple objects are selected, each property shown in the Inspector represents that property on each of the selected objects. If the value of the property is the same for all the objects, the value will be shown as normal, just like when editing a single object. If the value of the property is not the same for all the selected objects, no value is shown and a dash or similar is shown instead, indicating that the values are different.

Regardless of whether a value is shown or a dash, the property value can be edited as usual and the changed value is applied to all the selected objects. If the values are different and a dash is thus shown, it’s also possible to right-click on the label of the property. This brings up a menu that lets you choose from which of the objects to inherit the value.

You might be interested:  Jag, Microsoft Outlook, fungerar inte på din iPhone

Varför fungerar inte mitt Unity?

Omstartproblem. Om Unity kraschar vid starten, se först till att din dator uppfyller de minimala systemkraven. Uppdatera också till de senaste grafik- och ljuddrivrutinerna. Om du får felmeddelanden om disk skrivning, kontrollera dina användarkontos begränsningar.

1. Kontrollera att din dator uppfyller minimisystemkraven för Unity.

2. Uppdatera grafik- och ljuddrivrutinerna till den senaste versionen.

3. Se över eventuella begränsningar i ditt användarkonto som kan påverka disk skrivningsprocessen.

Kom ihåg att dessa åtgärder kan hjälpa dig lösa problemet med startfel i Unity-programmet!

Ingen stöd för multi-redigering av prefab- eller modellinstanser i Unity

Prefabs can be multi-edited just like Game Objects in the scene. Instances of prefabs or of models can also be multi-edited; however certain restrictions apply: When editing a single prefab or model instance, any property that is different from the prefab or model will appear in bold, and when right clicking there’s an option to revert the property to the value it has in the prefab or model. Furthermore, the Game Object has options to apply or revert all changes. None of these things are available when multi-object editing. Properties cannot be reverted or applied; nor will they appear in bold if different from the prefab or model. To remind you of this, the Inspector will show a note with Instance Management Disabled where the , , and buttons would normally appear.

Multi-redigering av prefabs stöder inte hantering av instanser.

Does Unity have an editor?

1. Skapa nya fönster: Du kan skapa egna fönster som visar specifik information eller funktionalitet som är viktig för ditt projekt. Detta gör det lättare att organisera och hantera olika aspekter av spelet.

You might be interested:  Polaroid Onestep 2 Flash fungerar inte

2. Utveckla egna verktyg: Genom att använda C#-skript kan du skapa specialanpassade verktyg som underlättar vissa uppgifter i din utvecklingsprocess. Till exempel kan du skapa ett verktyg för automatisk generering av terräng eller ett verktyg för snabbt prototypande av nivåer.

Begränsningar för redigering av flera objekt i Unity

A few object types do not support multi-object editing. When you select multiple objects simultaneously, these objects will show a small note saying “Multi-object editing not supported”.

If you have made a custom editor for one of your own scripts, it will also show this message if it doesn’t support multi-object editing. See the script reference for the Editor class to learn how to implement support for multi-object editing for your own custom editors.

Why can’t I edit the material in Unity?

P.S. Det är viktigt att komma ihåg att detta gäller endast för inbyggda spelobjekt i Unity, och inte för egna modeller eller importerade objekt från externa program.

Unity har multi user editing

När flera användare med Unity-konton öppnar ett projekt från samma källa är deras närvaro synlig för varandra. När en användare väljer ett objekt ser andra användare objektet markerat och färgkodat för att indikera vilken användare som valde det. Du kan se och prata med dina kollegor medan du rör dig runt i din modell.

P.S. Detta funktion ger möjlighet till effektivt samarbete och kommunikation mellan teammedlemmar, vilket underlättar arbetsflödet och minskar risken för dubbelarbete eller missförstånd.

Unity is not free anymore

Unity Personal-planen förblir gratis och Runtime-avgiften gäller inte för denna plan. Från och med Unity 6 kommer vi att öka intäktsgränsen från $100,000 till $200,000 (USD) och göra Made with Unity splash screen valfritt. Detta innebär att utvecklare som använder Unity Personal kan fortsätta använda programvaran utan kostnad och ha möjlighet att tjäna mer pengar innan de behöver uppgradera till en betald plan. Dessutom ger den nya uppdateringen dem flexibiliteten att välja om de vill inkludera Made with Unity splash screen i sina projekt eller inte. Dessa ändringar syftar till att ge större frihet och ekonomiskt utrymme för indieutvecklare som använder Unity-plattformen.

You might be interested:  Prison Architect, the Unconfined Visionary

Unity is no longer free

Det återstår att se hur denna nya avgiftspolicy från Unity kommer att påverka spelindustrin och dess aktörer, men det är tydligt att detta steg kan få både positiva och negativa effekter beroende på vilken position man befinner sig i som spelutvecklare.